سرفصل های آموزشی برنامه نویسی اندروید

سرفصل های آموزش Android

مقدمه ای بر Android

  • آشنایی با ابزارهای برنامه نویسی Android
  • معرفی فریمورک Android
  • انتخاب ابزار مناسب برنامه نویسی
  • آشنایی با معماری سیستم عامل Android
  • نصب نرم افزار های مورد نیاز جهت برنامه نویسی Android
  • بررسی اجزاء یک برنامه Android
  • نصب و راه اندای Android Studio
  • نیازمندی مورد نیاز برای Android Studio
  • آشنایی با Android Studio
  • ماشین مجازی اندروید AVD
  • ماشین مجازی genymotion
  • ایجاد اولین پروژه
  • بررسی ساختار پروژه های Android
  • بررسی Gradle
  • اجرا و اشکال زدایی برنامه های Android
  • نحوه تهیه خروجی از برنامه
  • اجرای برنامه بر روی گوشی های موبایل

پروژه های Android

  • آشنایی با SDK های Android
  • بررسی شاخه های برنامه Android
  • دیباگ خط به خط کد و طریقه Log گرفتن
  • آشنایی با Manifest
  • آشنایی با واحد ها اندازه گیری
  • بومی سازی برنامه(چگونه یک برنامه چند زبانه بسازم)
  • چرخه برنامه های Android
  • شناخت عمر فعال برنامه

شروع سریع با Android

  • Activity چیست
  • چرخه حیاط یک Activity
  • پیداکردن عناصر طراحی
  • آشنایی با View ها در Android
  • طراحی انواع Layout ها
  • آشنایی با ویجت های مقدماتی
  • اصول نوشتاری برنامه و ساختار پروژه
  • آشنایی با Intents
  • Intentهای ضمنی و صریح
  • آشنایی با URI
  • رویدادهای Broadcast با Intents
  • جابجایی در صفحات به واسطه آن ها
  • پیدا کردن و استفاده از Intents دریافتی درون یک فعالیت
  • گوش دادن به تغییرات اتصال
  • مدیریت گیرنده AndroidManifest در زمان اجرا

گرافیک، انیمیشن، دیالوگ و منوها در برنامه Android

  • انواع تصاویر در Android
  • آشنایی با Drawable و Shape
  • استاندارد تصاویر
  • طراحی واسط کاربری برای سایز های مختلف
  • ساخت View های سفارشی
  • Theme های اندروید Style ها
  • دیالوگ ها
  • AlertDialog
  • دیالوگ های سفارشی
  • اکتیویتی دیالوگ ها
  • ساخت انمیشن
  • XML انیمیشن
  • آشنایی با AnimationUtils
  • آشنایی با AnimationListener
  • پیاده سازی انیمیشن های: fade in، Fade out،Blink،Zoom in،Zoom out،Rotate، Moveمنوها
  • معرفی سیستم منوها
  • منو ها در ورژن های مختلف
  • OptionMenu
  • Context Menu

رسانه در برنامه Android

  • پخش فایل هاص صوتی و تصویری
  • آشنایی با ویجت های پخش رسانه
  • Videoview
  • MediaPlayer

ذخیره سازی اطلاعات در برنامه Android

  • ذخیره سازی اطلاعات با Shared Preferences
  • خواندن اطلاعات ذخیره شده در Shared Preferences
  • دیتایس sqlite
  • نشانه گر Cursor
  • معرفي SQLiteOpenHelper
  • پیاده سازی دیتابیس Sqlite
  • ایجاد جداول و انواع لیستها
  • آشنایی با نرم افزارهای مدیریت Sqlite
  • افزودن اطلاعات به دیتابیس
  • ویرایش اطلاعات در دیتابیس
  • حذف اطلاعات در دیتابیس
  • نمایش اطلاعات در دیتابیس

Sms،شبکه ها ،بلوتوث ، wifi،ویبره

  • ارسال SMS
  • دریافت پیامک
  • روشن کردن بلوتوث
  • روشن کردن Wifi
  • Detect کردن wifi
  • کنترل کردن ویبره دستگاه

Notification

  • آشنایی با Pending Intent
  • آشنایی با Notification
  • سفارشی سازی Notification

يادگيري نحوه ارتباط با وب سايت ها

  • ايجاد سوکت و اتصال
  • دانلود کردن فايل از اينترنت توسط برنامه و استفاده از آن
  • برقرار کردن ارتباط برنامه با سرويس هاي مبتني بر وب از طريق SOAP, JSON و …

کار با قابليت هاي Touch اندروید و استفاده از آنها در برنامه

معرفی Actionbar

  • سفارشی سازی نوار title Bar
  • استفاده از Navigation tabs
  • صفحه بندی اکشن بار

AUDIO، VIDEO، استفاده از دوربين در اندرويد

  • آماده سازي ويديو ها براي پخش
  • ايجاد يک سطح براي پخش ويديو
  • مديريت پخش رسانه هاي خروجي
  • واکنش به Volume Controls
  • توقف پخش هنگامي که خروجي تغيير مي كند
  • شناسايي با سرويس گيرنده کنترل از راه دور
  • استفاده از افکت هاي صوتي
  • استفاده از دوربين براي گرفتن تصاوير

ساخت ويجت

  •  آشنايي با ويجت Widget روي صفحه نمايش
  • ايجاد App Widget
  • طراحي ظاهري Widget
  • ويجت هاي استفاده کننده در Widget
  •  تعريف Widget در مانيفست
  • ارتباط برنامه با Widget

سنسورها

  • استفاده از حسگرها و مدير سنسور
  • آشنايي با سنسورهاي مجازي
  • پيدا کردن سنسور
  • سنسور مانيتورينگ
  • تفسير مقادير سنسور
  • نظارت بر حرکت يک دستگاه و جهت گيري
  • تعيين جهت گيري طبيعي يک دستگاه
  •  آشنايي با شتاب Accelerometers درAndroid

نقشه ها، مختصات جغرافيايي و خدمات مبتني بر مکان

  • پيدا کردن Location Providers
  • تعيين موقعيت مکاني ارايه توانمندي ها
  • پيدا کردن موقعيت فعلي شما
  • تازه کردن مکان فعلي
  • اعتبار سنجي Provider هاي ارائه دهنده مکان
  • مشخص کردن نقاط بهينه براي ترک کردن وسايل نقليه
  • نظارت بر وضعيت محل سکونت ارايه دهنده و در دسترس بودن

آماده سازي برنامه براي انتشار شامل

  • بومي سازي برنامه و چند زبانه کردن آن
  • آماده کردن برنامه براي کار بر روي دستگاه هاي مختلف
  • نحوه حفاظت از برنامه در برابر کپي غيرمجاز
  • کسب درآمد از فروش برنامه

 به کانال برنامه نویسی ما پیوندید واز آخرین مطالب روز باخبر شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *