سرفصل های آموزشی برنامه نویسی اندروید

سرفصل های آموزش Android

مقدمه ای بر Android

  • آشنایی با ابزارهای برنامه نویسی Android
  • معرفی فریمورک Android
  • انتخاب ابزار مناسب برنامه نویسی
  • آشنایی با معماری سیستم عامل Android
  • نصب نرم افزار های مورد نیاز جهت برنامه نویسی Android
  • بررسی اجزاء یک برنامه Android
  • نصب و راه اندای Android Studio
  • نیازمندی مورد نیاز برای Android Studio
  • آشنایی با Android Studio
  • ماشین مجازی اندروید AVD
  • ماشین مجازی genymotion
  • ایجاد اولین پروژه
  • بررسی ساختار پروژه های Android
  • بررسی Gradle
  • اجرا و اشکال زدایی برنامه های Android
  • نحوه تهیه خروجی از برنامه
  • اجرای برنامه بر روی گوشی های موبایل

پروژه های Android

  • آشنایی با SDK های Android
  • بررسی شاخه های برنامه Android
  • دیباگ خط به خط کد و طریقه Log گرفتن
  • آشنایی با Manifest
  • آشنایی با واحد ها اندازه گیری
  • بومی سازی برنامه(چگونه یک برنامه چند زبانه بسازم)
  • چرخه برنامه های Android
  • شناخت عمر فعال برنامه

شروع سریع با Android

  • Activity چیست
  • چرخه حیاط یک Activity
  • پیداکردن عناصر طراحی
  • آشنایی با View ها در Android
  • طراحی انواع Layout ها
  • آشنایی با ویجت های مقدماتی
  • اصول نوشتاری برنامه و ساختار پروژه
  • آشنایی با Intents
  • Intentهای ضمنی و صریح
  • آشنایی با URI
  • رویدادهای Broadcast با Intents
  • جابجایی در صفحات به واسطه آن ها
  • پیدا کردن و استفاده از Intents دریافتی درون یک فعالیت
  • گوش دادن به تغییرات اتصال
  • مدیریت گیرنده AndroidManifest در زمان اجرا

گرافیک، انیمیشن، دیالوگ و منوها در برنامه Android

  • انواع تصاویر در Android
  • آشنایی با Drawable و Shape
  • استاندارد تصاویر
  • طراحی واسط کاربری برای سایز های مختلف
  • ساخت View های سفارشی
  • Theme های اندروید Style ها
  • دیالوگ ها
  • AlertDialog
  • دیالوگ های سفارشی
  • اکتیویتی دیالوگ ها
  • ساخت انمیشن
  • XML انیمیشن
  • آشنایی با AnimationUtils
  • آشنایی با AnimationListener
  • پیاده سازی انیمیشن های: fade in، Fade out،Blink،Zoom in،Zoom out،Rotate، Moveمنوها
  • معرفی سیستم منوها
  • منو ها در ورژن های مختلف
  • OptionMenu
  • Context Menu

رسانه در برنامه Android

  • پخش فایل هاص صوتی و تصویری
  • آشنایی با ویجت های پخش رسانه
  • Videoview
  • MediaPlayer

ذخیره سازی اطلاعات در برنامه Android

  • ذخیره سازی اطلاعات با Shared Preferences
  • خواندن اطلاعات ذخیره شده در Shared Preferences
  • دیتایس sqlite
  • نشانه گر Cursor
  • معرفی SQLiteOpenHelper
  • پیاده سازی دیتابیس Sqlite
  • ایجاد جداول و انواع لیستها
  • آشنایی با نرم افزارهای مدیریت Sqlite
  • افزودن اطلاعات به دیتابیس
  • ویرایش اطلاعات در دیتابیس
  • حذف اطلاعات در دیتابیس
  • نمایش اطلاعات در دیتابیس

Sms،شبکه ها ،بلوتوث ، wifi،ویبره

  • ارسال SMS
  • دریافت پیامک
  • روشن کردن بلوتوث
  • روشن کردن Wifi
  • Detect کردن wifi
  • کنترل کردن ویبره دستگاه

Notification

  • آشنایی با Pending Intent
  • آشنایی با Notification
  • سفارشی سازی Notification

یادگیری نحوه ارتباط با وب سایت ها

  • ایجاد سوکت و اتصال
  • دانلود کردن فایل از اینترنت توسط برنامه و استفاده از آن
  • برقرار کردن ارتباط برنامه با سرویس های مبتنی بر وب از طریق SOAP, JSON و …

کار با قابلیت های Touch اندروید و استفاده از آنها در برنامه

معرفی Actionbar

  • سفارشی سازی نوار title Bar
  • استفاده از Navigation tabs
  • صفحه بندی اکشن بار

AUDIO، VIDEO، استفاده از دوربین در اندروید

  • آماده سازی ویدیو ها برای پخش
  • ایجاد یک سطح برای پخش ویدیو
  • مدیریت پخش رسانه های خروجی
  • واکنش به Volume Controls
  • توقف پخش هنگامی که خروجی تغییر می کند
  • شناسایی با سرویس گیرنده کنترل از راه دور
  • استفاده از افکت های صوتی
  • استفاده از دوربین برای گرفتن تصاویر

ساخت ویجت

  •  آشنایی با ویجت Widget روی صفحه نمایش
  • ایجاد App Widget
  • طراحی ظاهری Widget
  • ویجت های استفاده کننده در Widget
  •  تعریف Widget در مانیفست
  • ارتباط برنامه با Widget

سنسورها

  • استفاده از حسگرها و مدیر سنسور
  • آشنایی با سنسورهای مجازی
  • پیدا کردن سنسور
  • سنسور مانیتورینگ
  • تفسیر مقادیر سنسور
  • نظارت بر حرکت یک دستگاه و جهت گیری
  • تعیین جهت گیری طبیعی یک دستگاه
  •  آشنایی با شتاب Accelerometers درAndroid

نقشه ها، مختصات جغرافیایی و خدمات مبتنی بر مکان

  • پیدا کردن Location Providers
  • تعیین موقعیت مکانی ارایه توانمندی ها
  • پیدا کردن موقعیت فعلی شما
  • تازه کردن مکان فعلی
  • اعتبار سنجی Provider های ارائه دهنده مکان
  • مشخص کردن نقاط بهینه برای ترک کردن وسایل نقلیه
  • نظارت بر وضعیت محل سکونت ارایه دهنده و در دسترس بودن

آماده سازی برنامه برای انتشار شامل

  • بومی سازی برنامه و چند زبانه کردن آن
  • آماده کردن برنامه برای کار بر روی دستگاه های مختلف
  • نحوه حفاظت از برنامه در برابر کپی غیرمجاز
  • کسب درآمد از فروش برنامه

 به کانال برنامه نویسی ما پیوندید واز آخرین مطالب روز باخبر شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *